Diada Nacional de Catalunya: avui s'escriu en català

Avui, 11 de Setembre s'escriu en Català. Avui és la diada nacional de Catalunya i per això dedico la meva entrada a aquest païs maravellós que ens va donar tant, ho fa ara i sempre ho ferà. Voldria festejar aquesta diada amb una cançó catalana molt, molt bonica, que ho diu tot: la seva lletra parla d'un emigrant que està a punt de morir, però ha de fer-ho molt lluny de la seva patria, la patria del seu cor, i plorant, ple de tristesa i anyorança diu adéu als seus pares i als germans, perque si no pots tornar-hi, a Catalunya, d'anyorança és mort.

Us vull proposar una versió molt especial d'aquesta cançó, L'Emigrant, que en Josep Carreras, el nostre tenor, va cantar a la Plaça de la Catedral de Barcelona al any 1984, amb la sola veu, res més.

Així m'imagino l'homenatge a Catalunya.


Espero que el vent pugui bufar a la senyera per sempre, i que el cant de Josep Carreras sigui sempre un simbol de la bellesa de Catalunya!

Comments

  1. Preciós, Luvi, molt emocionant! El teu post, l'Emigrant del Josep! Gràcies per la teva sensibilitat i estima envers el meu pais, millor dit, el nostre, també teu.

    ReplyDelete
  2. Moltes gràcies!! Ja saps que quan sento aquesta canço m'emociono, peró per mi potser es la mes maca que s'ha escrit en homenatge al meu pais. Gràcies per estimar-lo tant i anyorar-lo sempre. Un petó!!

    ReplyDelete

Post a Comment

Recent comments